Digital & Publicitate

Statistica 2016: Momente-Cheie Pentru Online Marketing

Imi place la nebunie fiecare inceput de an pentru simplul motiv ca acesta reprezinta unul dintre acele momente in care fiecare dintre noi ne facem o lista luuunga de lucruri de indeplinit pentru anul care urmeaza, plus un bilant cu aspectele (mai bune sau mai putin bune) din viata noastra.

Cei care activeaza in domeniul marketingului online traseaza la inceput de an liniile celor mai importante evenimente din anul precedent, care au afectat intr-o masura variabila modalitatea de desfasurare a activitatii.

Anul 2016 a fost unul plin de evenimente, in care Google si Facebook ne-au aratat ca momentele de respiro nu prea sunt specifice domeniului si ca in orice moment trebuie sa fim pregatiti sa ne adaptam cerintelor….asta daca ne dorim performanta, bineinteles 🙂

A fost un an atat de intens din punct de vedere al schimbarilor (si al consecintelor acestora), incat probabil ca multi dintre noi am pierdut sirul acestora si cu siguranta un bilant al celor mai importante momente ar fi util pentru multi dintre noi.

Ianuarie

|21 Ianuarie| Facebook introduce optiunea de targetare organica a audientei


In ultimii ani, Facebook a fost acuzat in nenumarate randuri de faptul ca a scazut in mod intentionat impactul organic al postarilor, pentru a impulsiona marketerii si antreprenorii sa foloseasca sistemul de publicitate platita si sa creasca progresiv bugetul alocat acestui segment de promovare.

Asadar, la inceputul anului 2016, Facebook a introdus o optiune extrem de importanta pentru cresterea relevantei postarilor organice. De acum, putem targeta locatia geografica, tipuri de interese si date demografice, pentru a forma seturi de audiente specifice. Audiente concreta + mesaj orientat catre acest tip de persoane= rezultate mai bune.

Februarie

|19 Februarie| Google elimina anunturile platite din partea dreapta pentru varianta Desktop

Anterior acestui moment, cautand in bara de search ‘masini de spalat’, partea dreapta ar fi fost integral acoperita de anunturile platite de la AdWords.

Mai exact, aceasta modificare are 2 consecinte importante:

  1. Nu vor mai exista anunturi platite in sectiunea din dreapta a desktopului, pentru a alinia cu structura de pe mobil, care nu cuprinde (din lipsa de spatiu) Ad-uri in partea dreapta.
  2. Vor exista maxim 4 anunturi platite inaintea celor organice si 3 dupa cele organice.

Marketerii vor fi nevoiti de acum sa investeasca mai mult efort pentru a se asigura ca reclamele lor vor fi afisate corespunzator.

|24 Februarie| Revolutia Facebook Emoji 

Mult asteptatele emoticoane au fost introduse in februarie 2016 de catre Facebook, dupa ce multe persoane si-au declarat nemultumirea cu privire la butonul Like, spunand ca nu poate fi utilizat in cazul postarilor cu conotatie negativa. De acum, utilizatorii isi pot exprima reactiile la o postare intr-o maniera mult mai cuprizatoare: Love, Haha, Wow, Sad, Angry.

Pentru speialistii de social media marketing, folosirea acestor emoji ii pot ajuta sa inteleaga mai bine comportamentul fanilor unei pagini, observant reactiile acstori si engagementul, in funtie de tipul postarii. Asadat, schimbarea este mai mult decat bine venita.

Martie

|28 Martie| Google anunta oficial schimbarea de design a platformei AdWords

Dupa mai bine e 15 ani de functionare, Google hotaraste sa faca o schimbare de design al platformei AdWords, cu scopul precis de a crea o platforma flexibila pentru viitor. Aceasta modificare nu include insa nimic legat de functionalitate, ci strict de aspect.

Aprilie

|08 Aprilie| Facebook elimina regula 20% text pe imagine din anunturile platite


Inca din 2015, Facebook daduse tot felul de semnale conforma carora ar vrea sa elimine aceasta regula din Ad-uri, insa nu era nimic concret – a devenit oficial incepand cu aprilie 2016.

Mai 

|11 Mai| Instagram isi schimba look-ul…

…si naravul, de asemenea. De fapt, toata luna mai a anului trecut a fost una plina de schimbari pentru Instagram, care se pare ca incepe usor-usor sa-si contureze o strategie mult mai clara.

instagram-modifica-logo

Logo-ul anterior, care reprezenta un aparat foto polaroid (de culoare maro) este inlocuit acum cu o reprezentare grafica a unui aparat de fotografiat, in culori vibrante. De fapt, aceste nuante se aliniaza si celorlalte aplicatii conexe (Boomerang si Hyperlapse).

Instagram aduce si alte modificari, precum posibilitatea de a incarca fisiere video de o dimensiune mai mare, afisarea butonului de CTA (call-to-action) cu o apasare pe ecran in cazul ad-urilor), daaar, cel mai important aspect dintre toate este cel legat de algoritmul news-feedului. In vremea ce majoritatea oamenilor au fost concentrati de scghimbarea identitatii de brand prin intermediul logo-ului, piesa de rezistenta a reprezentat-o algoritmul news-feedului. Si daca arunci o privire asupra propriului news-feed, probabil ca vei intelege mai bine ce spun; daca pana acum, postarile erau afiatein ordine cronologica, pe masura ce prietenii (urmaritorii) tai publicau ceva pe propriul profil, ei bine, de acum (a.k.a. mai 2016) se pare ca Instgram iti afiseaza doar acele postari relevante (despre care considera, in urma activitatii tale anterioare, ca este mult mai probabil sa fii interesat). Suna cunoscut, nu-i asa? Se pare ca pe masura ce se dezvolta si capata mai multi utilizatori activi, Instagram incepe sa copieze modelul Facebook. Oare la ce sa ne asteptam in continuare?

Iunie

|13 Iunie| AdWords introduce Expanded Text Ads

 In ianuarie 2016, Google a redus spatiul pentru anunturile text platite de pe varianta desktop (cele din partea dreapta), dar se pare ca acum intoarce moneda in favoarea advertiserilor. Mai exact, permite folosirea cu 50% mai mult text in anunturi, ceea ce permite o mai buna intelegere a contextului pentru potentialii cumparatori.

Totusi, mai mult nu inseamna intotdeauna mai bun, asa ca incercati sa concentrati mesajul si sa includeti un call-to-action convingator!

 

|29 Iunie| Facebook si schimbarile de algoritm

Inca o data, Facebook modifica algoritmul pentru a acorda inca si mai multa importanta postarilor prietenilor, in detrimentul celor care promoveaza o afacere, un produs sau un serviciu.

Pentru marketeri, regula e simpla: mai putine anunturi cu scop de vanzare (acestea se fac prin Facebook Ads) si mai multa informatie utila pentru potentialul cumparator. Mai multa interactiune cu fanii, altfel postarile tale risca sa nu mai fie deloc vizibile in news feed-ul lor. Oups! 🙂

Iulie

|20 Iulie| Update pentru optiunea LIVE de la Facebook 

Pentru a impulsiona mai multi utilizatori sa foloseasca optiunea Live, Facebook vine cu 3 imbunatatiri atractive:

optiunea-live-facebook

  1. Posibilitatea de a vizualiza video-urile in format landscape.
  2. Extinderea duratei live de la 90 de minute la aproape 4 ore (mai mult decat dublu).
  3. Optiunea de a ascunde reactiile (uneori obositoare din cauza multitudinii celor care comenteaza) in timp real ale utilizatorilor.

 

August

|02 August| Facebook update: Reducerea reach-ului in news feed pentru postarile de tip clickbait

Sa fim sinceri…cati dintre voi mai dati click pe astfel de postari? De cele mai multe ori, adulmecam de departe batalia aceasta pentru click-uri si stim ca in spatele unei super-afirmatii care pare de un dramatism iesit din comun, aproape niciodata nu vei descoperi un articol de calitate. Asa ca trecem mai departe, dam unlike sau pur si simplu citim in comentariile la postarea respectiva (daca suntem cu adevarat curiosi). Si sunt enervante. Asa ca Facebook vine cu o solutie destul de fair-play – penalizeaza astfel de postari prin reducerea (considerabila)  a reach-ului.

Postari de genul: Nu vei crede niciodata ce s-a intamplat… nu vor mai avea nicio sansa daca  nu vor contine informatii clare referitoare la ceea ce vor gasi utilizatorii cand vor da click.

Septembrie

|23 Septembrie| SEO Update: Penguin 4.0 Real-Time

seo-penguin-40

Desi au existat discutii de cateva luni bune pe aceasta tema, Google a introdus in septembrie 2016 optiunea real-time update. Practic, de acum Google iti poate penaliza site-ul oricand, fara a te anunta ca facut un update. Tot de acum ai posibilitatea sa-ti recuerezi pozitia intr-un timp mult mai scurt decat inainte (ca exemplu, anumite site-uri detectate de catre Penguin 3.0 au iesit din penalizare chiar si dupa aproape 2ani de zile), plus ca un avantaj foarte mare este faptul ca Google nu iti penalizeaza intregul site, ci doar pagina afectata.

Octombrie

|13 Octombrie| Google pune bazele unui sistem de indexare separat: mobil vs. desktop

mobile-first-index

Prioritar in acest caz este Mobilul, din cate se pare. Aceasta schimbare va putea fi vizibila in urmatoarele luni. Se pare ca sistemul comun de indexare nu ofera un randament pozitiv in conditiile in care cautarile de pe mobil vor depasi in curand cautarile de pe desktop. In plus, necesitatea unui sistem de indexare separat este necesar, mai ales pentru ca si sistemul de cautare al aceluiasi utilizator este diferit pe mobil fata de desktop.

 

Noiembrie

|07 Noiembrie| Facebook ameninta LinkedIn cu o aplicatie speciala pentru cariere si job-uri

facebook-versus-linkedin

Noua optiune de la Facebook ar putea intra in competitie directa cu LinkedIn in cel mai scurt timp. Aceasta ar putea permite angajatorilor sa publice posturile disponibile direct din platforma, impreuna cu o descriere completa a acestora si ii vor trimite pe cei interesati catre o pagina dedicata (landing page). Angajatorii vor avea disponibila si optiunea de a plati pentru mai multa vizibilitate a anuntului, asa ca LinkedIn ar putea avea un competitor important daca aceasta optiune va deveni viabila, mai ales pe seama faptului ca utilizatorii au o afinitate mai ridicata pentru Facebook decat pentru LinkedIn. Ramane de vazut in lunile urmatoare ce progrese vor fi facute in acest sens.

Decembrie

|07 Decembrie| Modificarile in structura de sitelink-uri determina descresteri in vizibilitate

structura-sitelinks

Pe scurt, sitelink-urile reprezinta acele link-uri situate sub descrierea rezultatelor pe Google, care faciliteaza navigarea utilizatorluipe site-ul tau  (1) Rezultatul unei cautari pe Google | (2) Sitelinkuri.

Recent, Google a modificat structura acestora, fapt ce a dus la un declin al vizibilitatii unui site, date observate cu usurinta prin Gooole Console.

Google afiseaza doar acele linkuri pe care leconsidera relevante pentru utilizator, iar acestea trebuie evidentiate prin intermediul structurii de linkuri ale site-ului.


Anul 2016 a fost plin de evenimente importante pentru marketeri, advertiseri, dar mai ales pentru antreprenori si tot ce pot spera este ca anul 2017 sa fie cel putin la fel de antrenant.

Sper ca v-a fost de folos aceasta retrospectiva a anului si va doresc un an nou productiv si eficient! 🙂

 

No Comments Found

Leave a Reply