Concursuri pe Facebook cat e ziua de lunga si toata lumea are de castigat, nu? Ca proprietar al unei afaceri, incropesti repede o imagine cat de cat atractiva, adaugi un regulament de tip Like & Share si esti ales prin tragere la sorti, dai un premiu bunicel si gata – iti vei umple pagina de potentiali clienti. Ca si concursoman de meserie, bati Feisbucu’ in lung si-n lat in cautarea celor mai bune concursuri, dai share-uri si like-uri de nemiluita si tii degetele incrucisate la finalul zilei. Si totusi, cine are de castigat din aceste concursuri pe Facebook?
Cum sa organizezi un concurs castigator pentru afacerea ta?
De la mici promotii si pana la concursuri complexe, cu juriu si tot tacamul, ca antreprenor trebuie sa pastrezi in minte un aspect vital: beneficiile pe care acest concurs le va aduce in perioada urmatoare. Ca este vorba despre imagine, despre un volum mai mare de clienti sau o expunere ridicata catre potentiali clienti, nu uita sa fiecare actiune de marketing trebuie sa aiba in spate catva obiective extrem de bine definite. Altfel…vei fi ca o barca fara vasle, fara panze, pe o mare involburata. Nu e prea placuta imaginea, nu? Nici nu ma asteptam 🙂
Concursurile pe Facebook sunt in general destul de bine primite de catre oameni, asa ca daca urmaresti o strategie clara, rezultatele de marketing nu vor intarzia sa apara.
Daca te gandeai sa organizezi un concurs de Paste, pune-ti repede urmatoarele intrebari:
Ce obiective am?
Mai multe like-uri pe pagina afacerii, mai multi clienti pentru magazinul online sau poate chiar cresterea gradului de awarenes? Actioneaza ca atare in functie de obiectivul impus.
Care sunt resursele de care dispun?
Grafica de calitate, cum promovez si cum masor rezultatele?
Ce premiu pun la bataie?
…si ce regulament de participare setez astfel incat concursul sa fie simplu de inteles si sa am cati mai multi participanti.
Creaza un landing page special dedicat concursului
Daca te intereseaza sa creezi o baza de date de persoane interesate de produsele sau serviciile tale, iti recomand sa creezi o pagina speciala in care sa adaugi campurile de care ai nevoie: nume, prenume, adresa de mail si numar de telefon. Nu uita sa le spui participantilor ca-i vei inscrie in newsletter-ul tau si in felul acesta vei fi sigur ca actiunea ta de marketing va avea o continuitate pe termen mediu si lung.
Si totusi…cum scapam de concursomanii dependenti de premii pe Facebook?
Daca organizezi un concurs de tipul Like & Share si esti tipul grandoman, care vrea sa vada cat mai multe like-uri pe pagina afacerii, atunci go for it! Organizeaza un astfel de concurs si lasa concursomanii sa-si faca treaba. Vei da un premiu si-ti vei investi energia intr-un concurs din care vei obtine 1000+ like-uri (asta daca ai sansa sa nu-ti dea unlike cand vor observa ca nu au castigat…mda, it sucks!) din care vei avea o rata de conversie apropiata de 0.
Cel mai bine este sa oferi un premiu legat de activitatea ta, si sa faci o poveste misto in jurul concursului (fie sa oferi o reducere la o comanda ulterioara, fie vouchere valorice oferite la o comanda minima, etc).
Acum, depinde de fiecare in parte, cum isi gestioneaza resursele de maketing (si aici ma refer nu doar la bani, ci si la timp), ce asteptari si ce dorinte de evolutie exista pe termen lung.
Voi ce probleme ati intampinat pana acum legat de concursurile pe Facebook? 🙂