Digital & Publicitate E-mail Marketing

Hey! Wanna talk about it?

spam-newsletter

Let’s talk about SPAM, baby! Sau despre cum sa NU faci e-mail marketing.

O campanie de e-mail marketing este, fara doar si poate, un instrument extrem de puternic si eficient, care te poate ajuta sa vinzi si sa mentii in acelasi timp o relatie buna cu consumatorii carora te adresezi.

In plus, prin intermediul unui newsletter, oamenii pot capata mai multa incredere in produsele sau serviciile tale, prin prisma imaginii pe care o creezi. De aceea, ai mare grija ca designul tau sa arate impecabil, sa fie responsive (adica sa poata fi citit de pe orice dispozitiv) si sa fie insotit de informatii cu adevarat utile pentru cei care le deschid si le citesc.

Pana aici, totul este in regula, dar ce ne facem cand avem un start-up si nu prea detinem o baza de date cu adrese de e-mail?

Cumparam una, nu?

Era o intrebare retorica, evident 🙂

In marea gradina a internetului, am dat peste o multime de anunturi ale unor indivizi cu identitate indoielnica, dispusi sa-ti ofere o baza de date aproape infinita de contacte (si nu oricum, ci actualizata) contra unei glume de suma. Aproximativ 200-400 lei. Si pe deasupra, iti ofera si sistem de trimitere, GRA-TU-IT, sa ne intelegem! Ce mai, este mana cereasca! Afacerea ta va exploda, garantat!

Totusi, de ce cumpararea unei baze de date poate fi cea mai proasta decizie a ta?

Pai e foarte simplu! Iti compromiti imaginea in fata unor persoane care chiar ar putea sa fie interesate de produsele sau serviciile tale. Apoi, domeniul tau poate intra extrem de rapid in lista de spam. In caz ca nu stiai, oamenilor nu le place sa primeasca e-mailuri nesolicitate.

Am primit recent un e-mail in care mi se prezentau minunatele beneficii ale pufoaicei de iarna. La pretul de doar 199 lei. De asemenea, s-au gandit sa-mi transmita si o oferta cu cateva salopete de lucru, modele frumoase ce-i drept, de un albastru-royal si verde-smarald, care iti luau ochii. La propriu. Ti-i luau din fata calculatorului si te faceau sa-i adaugi in lista de spam. Si la fel ca mine, au facut si altii.

Si stii care mai este problema? Ca probabil produsele tale sunt chiar misto, iar serviciile tale sunt ok, dar intrand cu bocancii in inboxul oamenilor, acestia te vor percepe gresit. Unii poate vor da click, adevarat. Dar daca pui in balanta timpul investit si energia risipita pe care le puteai folosi in alte scopuri mai…creative, vei vedea cat de ineficienta este aceasta metoda.

Si dupa cateva luni in care trimiti e-mailuri constati ca efortul tau ramane nejustificat. Ai o rata de bounce mare, un domeniu intrat probabil in lista spam si o mana de oameni nemultumiti.

Mare afacere n-ai facut, nu-i asa?

Sunt curioasa, voi cum trimiteti un newsletter?

1 Comment

Leave a Reply