Digital & Publicitate

Impresii de la Instacamp 2019

instacamp19

Trecu și Instacamp 2019. Trecu, și pe deasupra și-a mai schimbat și numele. De azi înainte, nu o să mai auziți de Instacamp, ci de Visualfest, o denumire mult mai complexă a ceea ce înseamnă acest festival de informație digitală, dedicat nu doar Instagramului, ci tuturor mijloacelor dedicate conținutului vizual de azi. O schimbare binevenită, mult mai apropiată de conținutul conferinței.

O să vă prezint, succint, întreaga zi, cu focus pe cele mai de interes aspecte, pe care consider că este bine să le aflați:

SESIUNEA 1: How to optimize your visual content


Imediat după deschiderea evenimentului și-a făcut intrarea Alex Gâlmeanu, despre care se spune că dacă nu ai o poză făcută de el, nu te poți numi influencer. Îl găsiți aici pe Instagram. O prezență caldă, plăcută, un profesionist de o modestie rar întâlnită în ziua de azi.

Fotografia te duce în niște extreme foarte, foarte stranii.


Brîndușa Bîrsan, food blogger pe Instagram, ne-a vorbit despre modalitățile în care ne putem crește conturile de Insta, însă nu oferă nicio rețetă. Nu că nu ar fi vrut, ci pentru că ea nu există în realitate, așa cum nici la mâncare nu există o rețetă ideală, perfectă.

Alte idei de reținut:

📌 Autenticitate, relevanță, creativitate, pentru că sunt atât de multe conturi pe Instagram, încât trebuie să găsești ceva prin care să te diferențiezi.

📌 Folosește tool-uri care să-ți facă munca mai simplă, postează măcar o dată pe zi și răspunde cât mai rapid (în prima oră) la comentariile urmăritorilor tăi.

📌 Comunitatea este foarte importantă, așa că asocierile cu oamenii din aceeași nișă poți crea cross-promotion.

📌 Organizează giveaway-uri cu benefcii pentru follloweri, pentru tine și pentru brand.

📌 Sponsorizează-ți postările, dar NU cumpăra like-uri sau followeri.


Deea Codrea și Ioana Vișănescu promovează IGTV. Deși nu a fost foarte popular (abia acum ce a început să se dezmeticească lumea cam despre ce e vorba). Ne-au arătat primul lor IGTV, demonstrând că sunt de bun augur colaborările între creatorii de conținut, reușind în paralel să dezvolte proiectele pe cont propriu. Iată câteva sfaturi de la ele:

🎈 Adaugă un titlu de maxim 75 de caractere și o descriere de 2200 de caractere.

🎈 Nu vă feriți de colaborările cu alte persoane din online și nici să vă îmbrăcați ca prietena voastră, de exemplu, pentru că personalitatea voastră vă va diferenția.

🎈 Folosește instrumente de prelucrare video, precum Adobe Premiere, Imovie, Ishot.

🎈 Un clip de 45 de minute a fost vizualizat de peste 1 milion de ori – One Strange Rock – realizat de National Geographic.

🎈 Viitorul în IGTV se pare că va fi butonul de Subscribe, așa că dacă încă nu sunteți acolo, ar fi o idee să începeți, dacă urmăriți monetizarea acestui canal în perspectivă.


Cratoarea unui brand de bijuterii unisex, un designer multidisciplinar, așa cum se autodefinește,un om cu un simț estetic extraordinar, așa cum o să vedeți pe profilul ei de Instagram.

➡ Profilul personal trebuie să fie un brand personal. Poza de profil să devină avatarul tău și să nu fie schimbat foarte des.

➡ Adaugă un bio, pe scurt, tot ceea ce te definește ca persoană.

➡ Adaugă toate link-urile de la platformele în care activezi sau în care faci ceva relevant.

➡ Folosește HIGHTLIGHS, în care să adaugi cele mai relevante story-uri din activitatea pe care o desfășori.

➡ Crează-ți o regulă propirei de postare. De exemplu, ea alternează întotdeauna pozele, planificându-le pe culori. Ea folosește culori foarte aprinse, ce contrastează cu alb. O zi postează un produs de artwork, o zi postează o fotografie personală, o zi o foto artistică, etc. Intra pe profilul ei și o să înțelegi mai bine.


Cristi Manafu, de altfel organizatorul evenimentului, a pus în paralel profilul personal și profilul de business, identificând câteva avantaje pentru cel din urmă – acces la date din interior, posibilitatea de a crea anunțuri plătite, în care să-ți promovezi postările, story-urile.

Dacă nu știai care sunt toate tipurile de story-uri pe care Instgram le oferă, află că ele sunt:

  • Normal
  • Type
  • Live
  • Boomerang
  • Superzoom
  • Focus
  • Rewind
  • Hands-Free

10 aplicații utile de folosit pe Instagram:

Unfold // StoryArt // Zoomerang // Mojo // Storybeat // Life Lapse // Jumbrope // FaceMoji // InShot // HyperType.

 


SESIUNEA 2: How to upgrade your visual experience

Dacă „familia netradițională” îți spune ceva, atunci știi de unde să-l iei și pe Marian Hurducas. Sau poate ai auzit de podcasturile sale (hurducast)?Ori poate de la RadioVest, ProFm Campus sau Radio Impuls, unde a fost DJ și MC?

Ah, nu? Caută-l online, s-ar putea să-ți placă ce vei auzi / vedea. 

În altă ordine de idei, la această conferință, Marian a spus că Social Media se duce către un social span mai mare, de la snackable content, pe care vrei să-l consumi când stai la semafor, sau la rând la ghișeu, la content long form, de o durată mai mare.

Alte idei de la Marian Hurducas:

📌 Focus (și) pe IGTV.

📌 Dacă nu te pricepi, mai bine caută pe cineva priceput în domeniu.

📌 Nu ignora story-urile

📌  Strategia de digital să fie orientată către comunitate.

 


Ioana Mârzac Sigarteu, Corporate Communication Manager de la Samsung Electronics România, a venit cu o prezentare foarte stufoasă despre relaţia love – hate dintre cele 3 componente majore: Instagram – Influencer Marketing – Branduri.

Se pare că pe eşantionul de vârsta 18-34 ani, datele privind prezența pe social media stă în felul următor: 57% folosesc zilnic Instagram, 90% Facebook, 77% YouTube şi 66% WhatsApp, iar pe segmentul 15-17 ani creşte uşor procentul la IG şi YT şi scade la FB şi WhatsApp).


Că parcă se simțea nevoia să vorbească cineva și despre planificare! Și aici intră în scenă Luciana Nițu, specialist marketing la Planable. Ce este Planable? O aplicație care te ajută să automatizezi o grămadă de chestii cu privirea la activitatea ta din rețelele de socializare, în special de pe Instagram. Practic, îți poți planifica, așa cum îi spune și numele, conținutul ce urmează a fi distribuit + funcția de grid view, care te lasă să vizualizezi profilul de Instagram, în timp ce programezi postările.

Highlights:

Use a visual planner! Gestionezi timpul și postările!

Don’t be afraid to use templates! Consistenta brandului vine (și) din repetarea anumitor elemente, iar useriii văd și așteaptă asta.

Use presets for content! Folosirea unui anumit filtru oferă ideea de unitate.

Recycle your best hashtags! Se spune că Instagram penalizează folosirea repetată a acelorași #hashtaguri, de aceea e bine să le alternăm. Prin urmare fă câteva liste cu hashtaguri nișate și foloseste-le prin rotire!

Use good copywriting! Degeaba construiești o poveste vizuală frumoasă prin foto sau video, dacă nu este bine susținută de un caption corect!

Keep the content on brand! Dacă nu ai un manual de brand, poți crea un document în care să scrii câteva guidelines pentru brand!

Use IG’s hidden features! Pentru conturile de Business există  o opțiune numită „Quick replies” care dă replici predefinite ce te ajută să economisești timp.

Get everybody aligned from the beginning! Comunicarea e cea mai eficientă armă! Implică toți stakeholderii încă de la început în proces!


Momentul meu preferat din conferință. Pe Vlad Eftenie nu aveai cum să-l ignori. Discursul lui a fost mai mult motivațional, cu focus pe devzoltare de sine.

Cine sunt reperele noastre din ziua de azi? De unde ne inspirăm? Cum ne antrenăm să vedem lucrurile ca noi? Adică autentic, original.

Provocările generației 2020:

Lipsa reperelor, fără entuziasm, dedendență, fără cunoaștere de sine, dornic de succes imediat, așteaptă din afară, inadaptat, blazat, funcționare la extreme.

Ingrediente pentru performanță maximă:

Un scop pe care să-l conștientizezi, pasiune pentru ceea ce faci, viziune, determinare, indiferent cât hate îți iei, creativitate sinceră, dezvolatare permanentă (cărți, muzică, filme, discuții, interacșiune pentru a fi la zi cu informațiile), give back (fericirea nu vine când te simți creativ, ci când dai înapoi ceea ce ai primit).


SESIUNEA 3: How to become a better visual content creator

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

No Comments Found

Leave a Reply