4 ingrediente esențiale dintr-o strategie de social media (actuală)

Social media este de mult o parte integrată din campaniile de marketing ale companiilor mai mari sau mai mici.

Totuși, asta nu înseamnă că marketerii au găsit…să-i spunem „rețeta” perfectă, dacă tot o ținem în analogii de mâncare. Nu-i ca și cum totul rămâne neschimbat pentru ca cei care lucrează în domeniu să-și poată ascuți din ce în ce mai bine…cuțitele. Ceea ce era considerat strategie eficientă acum 6 luni, acum este probabil să nu mai funcționeze. Consumatorii se schimbă, brandurile se adaptează, iar marketerii…ei bine, pe umerii lor pică cea mai mare provoacare – aceea de a integra instrumentele de social media în procesul efectiv de vânzare.

Unul dintre cele mai dificile aspecte în promovarea online este faptul că această planetă mare numită „SOCIAL MEDIA” oferă opțiuni nelimitate. Există atât de multe modalități și instrumente pe care le poți folosi pentru a-ți expune contentul, atât de multe comunități adunate în jurul unor subiecte relevante pentru tine și afacerea ta, încât poate deveni copleșitor.

Cu toate acestea, să fii activ în social media nu mai este o opțiune pe care să o ignori. Provocarea rămâne cum poți s-o faci să fie cât mai eficientă.

👍 Majoritatea consumatorilor, din toate grupele de vârstă spun că este mult mai probabil să cumpere produse sau servicii de la brandurile pe care le urmăresc în online.

Deși există numeroase piese de puzzle ale unei strategii de marketing, acordați o atenție deosebită următoarelor aspecte:

DEFINIREA VOCII BRAND-ULUI

Am mai scris despre asta aici. Social media este un instrument grozav prin care poți ajunge la oameni la care nu ai fi putut ajunge într-o altă manieră.

voce brand

Distrează-te sharuind poze, video-uri, meme-uri, mesaje. Intră în conversații într-un mod care nu ar fi fost posibil folosind metodele clasice de promovare. Dar, (pentru că întotdeauna există un „dar”) mare atenție la uniformitate și consecvență. Dacă pe site afișezi o imagine, în social media altă imagine, dacă pe bannere ai un ton excesiv de profi, iar pe Facebook ești extra-jovial, nu ai făcut nimic! Prin inconsecvența mesajelor transmise, creezi doar confuzie. Per total, diminuezi eforturile făcute pentru construirea unui brand, scazi credibilitatea și obții un ciclu de vânzări mai lent și…venituri pierdute.

Ce e de făcut? 

Înainte a distribui orice fel de conținut în rețelele de socializare, asigură-te că se integrează în imaginea de ansamblu a brand-ului. Ah, și fii sigur că toată echipa înțelege același lucru prin „imaginea brand-ului”. Toate departamentele trebuie să lucreze ca un întreg, și nu separat. 

FOCUS PE AWARENESS

Pâlnia de marketing s-a schimbat, dar partea de sus a ei a rămas identică. Ce înseamnă awareness? Păi, atunci când cineva aude pentru prima dată de brand-ul tău. Bingo! Tocmai l-ai făcut să conștientizeze că exiști. Pe principiul Hey! Sunt aici și îți pot fi util! 

PALNIA-DE-MARKETING-ACTUALA

Cei mai mulți dintre proprietarii de afaceri greșesc atunci când confundă rețelele de socializare cu o piață. Ce fel de piață? Păi una în care își iau un megafon, se urcă pe o cutie și strigă în gura mare: Am mere. Cumpără mere. Nu vrei mere? Sunt cele mai bune mere. Cumpără! Cumpără! Cumpără! 

Bineînțeles că orice brand își dorește conversii și un retur cât mai rapid al investițiilor în promovare. Dar să nu uităm că social media este un loc în care poți crea conexiuni puternice cu publicul tău țintă, dar nu prin sufocarea cu mesaje repetitive de vânzare. Tu nu dai unfollow de la conturile care fac asta? 

Prima etapă a pâlniei de marketing este foarte, foarte importantă, mai ales atunci când tocmai ai început să vinzi online. De aici încolo, scopul tău este să construiești credibilitate, și nu să arunci cu mesaje de vânzare.

Ce e de făcut?

Un mesaj de vânzare și o promoție pe ici-colo este sănătate curată pentru dezvoltarea pe termen lung a unei afaceri. Dar să nu exagerăm! În rețelele de socializare nu e vorba despre tine, ci despre consumatori și modul în care îi poți ajuta să aibă o viață mai bună. Așa că diversifică tipul de postări și concentrează-te pe cele informative, educative.

Spune povestea brandului. Spune ce îl face unic. Arată de ce ar trebui să cumpere de la tine.

VIDEO, MY LOVE

Dacă o imagine face cât 1.000 de cuvinte, oare un video bine realizat cât o valora?

Suntem toți pe fugă, mereu în mișcare și parcă ne lipsește timpul și răbdarea de a parcurge articole de sute de cuvinte. Și dacă crezi că în domeniul tău de activitate nu ar funcționa acest tip de conținut, sau nu crezi că ai ce să expui, întreabă un marketer. O să fii surpins de numărul de soluții pe care ți le va aduce. 

video marketing

Ce e de făcut?

Pentru început, dacă nu ai suficiente resurse pentru a apela la o agenție specializată, ai putea să rogi câțiva clienți să ofere câteva informații despre modul în care au colaborat cu tine. Toată lumea are în ziua de azi un telefon mobil cu o cameră performantă, așa că un review scurt, sub formă de video nu ar fi o bătaie de cap prea mare.

Sau ai putea să oferi informații post-vânzare, despre modaitatea de întreținere a produselor tale. Sau tutoriale pentru punerea lor în funcțiune. Sau interviuri cu figuri importante în industria ta. Vezi? Posibilitățile sunt multiple.

COLABOREAZĂ CU INFLUENCERI

Ce specie mai e și asta? Influencer? Hai să ne gândim puțin. Scopul principal al rețelelor de socializare este acela de a construi o rețea de conexiuni, atât între oameni, cât și între brand-uri. Absolut toate rețelele de social media, precum Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn etc, au un scop comun: să aducă oamenii împreună. Iar influencerii exact asta fac. 

marketing influencer

 

Social media nu e un sport solo, așa că nici strategia ta de promovare nu ar trebui să se limiteze la conturile companiei de socializare. O colaborare nu doar că e utilă, dar vă și ajută să intrați în contact cu o mulțime de alte persoane interesată de produsele sau serviciile oferite. Acesta este motivul pentru care colaborările cu influencerii și micro-influencerii au devenit atât de populare.

Să spunem că influencerul x este pasionat de gătit, așa că scrie pe blog rețete și face videoclipuri pe Youtube în care arată cum poți pregăti aceste rețete. Este clar că în jurul acestuia s-au adunat numeroase alte persoane pasionate de aceleași lucruri, care vor să vadă ce ingrediente folosește, ce recoamandă și ce trucuri are pentru a-și asigura întotdeauna reușita. Acum, să spunem că tu ai un mic business în care faci produse din carne, 100% naturale. Nu crezi că ai avea o expunere mare dacă influencerul x ar prezenta produsele tale sănătoase și delicioase?

Mare atenție cu cine colaborezi, însă, pentru că oamenii îi vor asocia cu brandul tău. Recomand să-ți faci temele înainte de a aborda un blogger sau un vlogger. Vezi ce reputație are în online și hotărăște dacă sunteți pe aceeași lungime de undă. Aruncă un ochi și asupra datelor, chiar dacă este plictisitor și vezi punctul în care audiența ta și audiența acestuia se întâlnesc. Merită colaborarea? 


Voi ce considerați că ar mai trebui inclus într-o strategie de social media care să și funcționeze în zilele noastre?


 

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •