Si mie imi plac foarte mult desenele animate (a se citi „filmele”) cu spioni, pentru ca suspans, mister, actiune.
Insa Walt Disney cred ca a luat mult prea in serios aceste 3 coordonate si le-a aplicat in viata de zi cu zi.
Ce vreau sa spun mai exact?
La inceputul lunii august a acestui an, a aparut online stirea conform careia batranul Disney s-ar ocupa cu treburi care nu prea corespund domeniului din care face parte si ca si-ar baga nasul in intimitatea copiilor. Hopa!
Prin intermediul aplicatiilor mobile, compania ar face bisnita la nivel international cu date personale colectate prin intermediul unor componente software ale diferitelor jocuri descarcate de catre cei mici pe tablete sau in telefoanele mobile.
Ce este cel mai ingrijorator?
Poate faptul ca 7 din 10 aplicatii mobile vand date personale despre noi celul care ofera mai mult, asta conform unui studiu realizat de catre Haytack Project, care vreme de 2 ani a analizat peste 5.000 de aplicatii intalate pe telefoane mobile din toate colturile lumii.
Fix ca la o licitatie, in care bunul cel mai de pret esti TU. Tu, adica George, 27 de ani, care lucrezi intr-o companie multinationala si care nu ai foarte mult timp sau chef pentru a face cumparaturile in magazinele fizice si te intereseaza tehnologia. Ai intrat pe un site pentru a citi despre ultimele modele de telefoane mobile? Bang! Te trezesti urmarit de fel de fel de magazine online, marketplace-uri (nu dam nume). Sau tu, Maria, 36 de ani,mama a 2 copii, care locuiesti in Brasov si intri foarte des pe site-uri despre parenting. Asteapta-te sa fii urmarita de magazine de imbracaminte pentru copii, magazine naturiste, cofetarii, spatii de joaca si magazine care comercialzeaza jocuri si jucarii. Pare obositor cand tot ce voiai atunci cand ai intrat pe Google era sa gasesti o poezie sau o poveste pe care sa i-o citesti celui mic diseara. TU – ca buyer persona ca individ care ai putea oricand sa cumperi, sa cumperi si iar sa cumperi.
Sau o fi ingrijorator faptul ca aceasta retea s-a extins la nivelul la care au ajuns sa se vaneze date despre persoane minore.
In caz ca va mai intrebati inca, de ce exista aceasta lupa pentru colectarea diferitelor date despre noi, ei bine, aflati ca totul se intampla dintr-un singur motiv: pentru ca noi sa primim ulterior cele mai relevante reclame.
Relevant este un termen ambiguu, cu dublu sens, pentru ca in spatele lui se afla o intreaga schema de manipulare si de influentare a deciziei de cumparare, caci pana la urma despre asta este vorba.
Si te trezesti ca vine pustiul la tine si-ti spune ca-si doreste o jucarie pe care a vazut-o pe internet, care costa cat jumatate din salariul tau.
Sau ca iti spune ca singurele jucarii pe care le vrea sunt cele de la Lego Duplo (nu altfel) si apuca-te sa faci cercetari pe net despre toate colectiile Lego.
Nu-i treaba usoara, va zic, ca doar am 3 nepoti si am vazut de-a lungul timpului cum reactioneaza in fata reclamelor la jucarii.
In alta ordine de idei, Disney neaga toate acuzatiile aduse si afirma ca aceste sunt rau-intentionate.
Ramane de vazut care este verdictul final.
Pana atunci, scuipati in san de 3 ori si rugati-va sa nu va urmareasca GOOGLE nici pe voi si nici pe copii vostri.