Începând cu data de 24 octombrie 2018, Facebook va furniza advertiserilor o nouă opțiune în platforma de Ads Manager, și anume cookie-uri de primă parte (first-party cookie).
Pentru cei care sunteți deja familiarizați cu pixelul din Facebook, nu are rost să vă mai bat apa în piuă cu importanța lui în campaniile de publicitate prin Facebook.
Pentru cei care nu cunosc însă aceste detalii, trebuie să vă spun că pixelul este un cod html (tehnic vorbind), care se adaugă în codul sursă al unui website. Ce știe el să facă este să creeze o conexiune între pagina de Facebook a companiei și site-ul aferent. Mai pe înțelesul tuturor, dacă ați intrat pe un site care are instalat acest pixel, veți primi ulterior pe pagina voastră de Facebook reclame personalizate în urma unei campanii de Facebook Ads desfășurate de către advertiser (proprietarul firmei sau o agenție specializată în acest sens).
Ce înseamnă pentru advertiseri această schimbare?
Păi…mai mult control, în sensul că prin intermediul acestor cookie de primă parte, reclamele vor putea ajunge la mai mulți utilizatori. Este practic soluția împotriva programelor de „intelligent tracking prevention”, care blochează modulele cookie de terță parte. Unele browsere web, cum ar fi Safari, au creat module pentru a dezactiva urmărirea cookie-urilor terțe parte, ceea ce poate complica performanța agențiilor de publicitate (și nu numai) de a urmări și colecta date legate de utiizatori. Ca un fel de AdBlocker din Google. Firefox și Mozilla au anunțat aceleași planuri pentru anul 2019.
Până la momentul acestei schimbări, pixelul Facebook avea la bază în întregime third-party cookie (cookie terțe părți), de aceea, această opțiune de cookie-uri de primă parte vine ca o gură de aer proaspăt pentru advertiseri. Ieei!
Facebook Pixel: Cum se instalează first-party cookie?
Potrivit paginii de suport Facebook, folosirea opțiunii de cookie primare, cât și a celor de la terțe părți va deveni implicită pentru toți pixelii Facebook începând cu 24 octombrie 2018.
Această valoare prestabilită este recomandată agenților de publicitate, deoarece va permite accesul la un volum mai mare de utilizatori și o acuratețe mai bună în măsurare și raportare.
Pentru cei care doresc să renunțe la cookie-urile primare, pot face acest lucru prin actualizarea setărilor Pixel în platforma Events Manager.
Mai exact, și așa cum veți vedea pe pagina de suport Facebook, această nouă setare va permite stabilirea scopului acestui pixel: publicitate și analytics sau doar analytics.
Ce tip de cookie vom folosi de acum înainte?
Răspunsul este: ambele. Dacă dorim să avem acces la date coerente care să permită crearea de reclame cât mai relevente pentru utilizatori și dacă vrem să menținem Audiențele Personalizate create pe baza acestor pixeli. Dacă nu, vom lucra în continuare cu date, dar mult mai puține, având în vedere că Safari blochează cookie terțe părți (vezi în datele din Facebook Analytics câte persoane din publicul tău țintă folosesc un telefon iPhone. Te poți lipsi de ei?) Ah, și să nu mai vorbim de GDPR. Și nici de faptul că și celelalte browsere web importante vor merge tot în direcția blocării acestor cookie-uri de terță parte. Ups!
Acum că te-ai lămurit și știi ce te așteaptă după 24 luna aceasta, nu ai niciun motiv să nu te folosești de toate funcționalitățile pe care Facebook le oferă. Revin cu update-uri!