Categories
Digital & Publicitate, Strategii

Dintre toate deciziile pe care esti nevoit sa le iei atunci cand pui bazele unui magazin online, probabil ca cea mai importanta dintre ele ramane schema de culori. Unii dintre specialistii in UX (User Experience) spun ca ar fi chiar mai importanta decat textul, imaginile si designul propriu-zis. Orice expert in user experience design si marketing iti va palavragi ore in sir despre cat de importante sunt culorile in decizia de achizitie online. Iata cateva repere de care sa tii cont atunci cand iti creezi magazinul tau online:

ROSU

Culoarea rosie, cu toate nuantele ei derivate este asociat in general cu emotiile puternice, sub toate formele si de mare intensitate. Rosu inseamna pasiune la cote maxime, impinge catre actiune imediata pentru atrage repede atentia. Ei bine, poate ca te-ai gandit deja la asta, de aceea se foloseste aceasta culoare pentru butoanele de call-to-action. Si semnele de circulatie sau cele de urgenta din cadrul cladirilor  (de culoare rosie) se folosesc tot pe aceleasi considerente mai sus amintite. Elementele de culoare rosie atrag imediat atentia si reactioneaza ca atare. Asa ca, daca vrei sa atragi atentia clientilor tai, evidentiaza anumite cuvinte sau fraze folosind aceasta culoare. Nu vei da gres!

ALBASTRU

Aceasta culoare este asociata cu o stare de pace, liniste si seninatate ->> posibilitati nelimitate. Te duce cu gandul la infinitul cerului si la posibilitatile nelimitate pe care le ofera. Prin urmare, folosind aceasta culoare vei exprima incredere. Acesta este motivul pentru care hyperlink-urile care fac trimitere catre pagini web sunt albastre 😉 In alta ordine de idei, foloseste aceasta culoare in elemente ale site-ului tau daca vrei sa transmiti o stare de relaxare, care iti va permite sa mentii potentialii clienti pe site o perioada mai lunga de timp. Iti recomand sa nu folosesti aceasta culoare pentru butoanele de CTA, vei observa o rata destul de mica de click.

GALBEN

Pe tine la ce te duce cu gandul culoarea asta MI-NU-NA-TA? Mie imi inspira multa buna-dispozitie, fericire si caldura. Studiile in domeniu spun ca ar mai transmite si prospetime, tinerete si optimism. Nu o sa le contrazic. Ma duce cu gandul la o zi insorita, se pare ca galbenul ar incuraja socializarea, comunicarea si ca ar stimula procesele mentale. Branduri precum IKEA si McDonalds il folosesc cu brio pentru ca au inteles ca este o culoare greu de trecut cu vederea. Totusi, evita sa folosesti culoarea asta pentru un text, mai ales daca backgroundul este inchis la culoare. Este obositor.

VERDE

Acea culoare care ofera sentimentul placut de sanatate, renastere si voiosie. Este culoarea primaverii (si nu numai), a naturii si creaza o puternica legatura cu mediul inconjurator. In viata de zi cu zi, verdele duce cu gandul la relaxantele paduri. In marketing, verdele poate fi folosit pentru a da o stare de bine, de relaxare utilizatorilor prezenti pe site-ul tau. Este acea culoare care ofera o placere vizuala si despre care se spune ca ar combate depresia. Se pare ca si consumatorii online s-ar simti destul de atrasi de aceasta culoare si tind sa petreaca mai mult timp pe un site preponderent verde.

NEGRU

In marketing, negru exprima eleganta, lux si opulenta. Seducatoare si sofisticata, aceasta (non) culoare se asociaza de minune cu cealalta culoare a pasiunii, rosu, pe care o completeaza si ii ofera acel echilibru necesar unui cuplu de culori.


Voi reveni la un momendat cu un mic studiu de caz asupra modului in care brandurile folosesc aceste culori pentru a influenta consumatorii.

Pana atunci, daca administrezi o afacere online, tine cont de sfaturile de mai sus legate de folosirea culorilor, dar si de publicul tau tinta si de perceptia acestuia si de rata de conversie in functie de nuantele alese.

Asadar, testeaza, testeaza, testeaza! 🙂

Spread the love
By Amalia

Ma bucur ca ai citit articolul si sper ca ti-a placut. Tu ce ai de zis despre asta?
Ne vedem in comentarii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *