Categories
Digital & Publicitate, Strategii

Avem spiritul de competitie in sange, este clar. Competitia cu cei din jur incepe inca din copilarie, cand ne luptam sa atragem atentia parintilor nostri si continua pe tot parcursul vietii noastre, asa ca nu trebuie sa ne mire acest val al concursurilor si al campaniilor promotionale de care ne lovim la tot pasul – fie ele online sau offline.

Ne place sa castigam. Iar asta implica uneori sa participam la tot felul de concursuri. Pentru ca ne place sentimentul de invingator si poate pentru ca ne plac cadourile in general. Brandurile au inteles asta si se dau peste cap in gasirea celor mai captivante mecanisme de participare, pentru a avea un grad de sharing cat mai mare si o vizibilitate maxima.

Iata cateva idei de concursuri pe care le poti pune in aplicare in cel mai scurt timp:

  • Concursuri cu imagini. Sunt extraordinare din nenumarate motive – sunt friendly pentru participanti (este simplu sa postezi o fotografie, mai ales pe Instagram si Facebook), inscrierile se fac rapid prin incarcarea unei poze direct de pe propriul telefon, iar tu vei obtine atat de mult doritul user-generated content.
  • Concursuri cu continut  video. Nu foarte multe branduri folosesc acest tip de concurs (inca) si de aceea vei avea un oarecare avantaj competitiv. concursuri-video-marketing

Pentru a-ti face o idee referitoare la tipul de video, am vazut saptamana trecuta un astfel de concurs organizat de catre brandul de make-up NYX. Ca premiu pus la bataie, NYX ofera…o excursie la Los Angeles, cu toate cheltuielile incluse + 1500 de dolari, bani de cheltuitala + produse cosmetice pentru un intreg an (uau). Ca principiu de baza, trebuia sa incarci un video-tutorial prin care sa-ti preziti un anumit tip de machiaj. Inscrierea s-a putut face pe pagina oficiala a brandului in Romania. Concursul s-a incheiat, urmand ca pe data de 10 aprilie 2017 fericitul castigator sa fie anuntat. Vlogging is the true power!

  • Concursuri supuse votului. Aici treburile cu regulamentul sunt destul de simple – participantii inscriu o fotografie (in functie de specificul concursului) pe pagina de Facebook (a business-ului) sau pe un landig page dedicat concursului (de preferat) si castiga cel care a adunat cele mai multe voturi din partea celorlalti utilizatori. Acest tip de concurs are o eficienta mai mare pentru ca implica un efort destul de crescut din partea participantilor de a-i face pe prieteni, rude, colegi, cunoscuti, etc. sa-i voteze, brandul tau devenind in acest fel mult mai cunoscut  😉 Asigura-te ca oferi un premiu consistent, care sa atraga atentia si care sa-i faca pe oameni sa-si doreasca sa depuna acest efort. Inca ceva, inainte sa initiezi un astfel de concurs, trebuie sa fii sigur (dar sigur-sigur) ca te bazezi pe un suport tehnic stabil, daca concursul va deveni viral, vei fi nevoit sa contorizezi un numar obositor de voturi (this ain’t gonna be fun)…

Ca exemplu, libertateapentrufemei.ro  a organizat sub titlul „Arata-ne bucataria, noi premiem pozele” (un titlu care face economie de creativitate, zic eu). Mecanismul…asa cum iti dai seama din titlu. Premiile…electrocasnice si produse pentru bucatarie. Nimic iesit din comun, dar oricum mai bine decat un concurs Like & Share 😀

  • Concursuri cu raspunsuri instantanee. 

    Imi plac concursurile-fulger (mai mult din perspectiva omului de marketing decat al participantului) pentru ca implica multa spontaneitate. Asta e cel ma amuzant tip de concurs dintre toate (din experienta mea, bineinteles). Cum poti organiza un astfel de concurs? De exeplu, daca administrezi o cafenea, incarca o poza cu o cafea facuta in house si intreaba-ti fanii de pe Facebook la ce ii duce cu gandul. Vei fi surprins de gandurile ad-hoc ale oamenilor.

  • Concursuri Like & Share

    Nu sunt o mare fana a concursurilor pe Facebook de acest gen, insa daca e musai, e musai. Ai mare grija sa nu atragi concursomanii (vanatorii de concursuri, care participa la tot ce misca in online si care nu vor cumpara niciodata de la tine).

Orice tip de concurs ai alege, seteaza-ti un obiectiv – awareness, cresterea numarului de fani pe Facebook, mai multe vanzari, trafic catre site, etc. – si construieste mecanismul de participare in jurul acestuia. Te sfatuiesc sa nu abuzezi de aceasta tehnica, altfel vei obtine o comunitate de oameni care te vor urmari pentru ca esti „pagina aia care da premii mereu”.

Esti gata sa lansezi un concurs castigator pentru afacerea ta?

3, 2, 1, START!

Sunt curioasa care este experienta voastra vis-a-vis de concursuri.

Astept feedback.

Spread the love
By Amalia

Ma bucur ca ai citit articolul si sper ca ti-a placut. Tu ce ai de zis despre asta?
Ne vedem in comentarii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *