Categories
Digital & Publicitate

Luna iunie e pe terminate, a trecut aproape o lună de când GDPR și-a intrat în drepturi și parcă lumea ușor-ușor a început să se dezmeticească (bezmeticească?) după toată agitația creată în jurul acestei legi. Ia amenda, nu-i amenda, că e avertisment. Pune politica de confidențialitate, scrie acolo tot ce trebuie, declară toate cookie-urile prin care site-ul tău (blog personal, site de prezentare sau magazin online – GDPR  nu discriminează, să știți), pune modulul, pre-bifează, nu pre-bifa.

Ok, ne-am lămurit cât de cât, zic eu :))

Dar nu despre asta voiam să vă zic, chestii mai tehnice despre GDPR am scris aici și aici.

Probabil toată această ceață se va spulbera odată cu primele amenzi și vom învăța din greșeli…sperăm doar că nu ale noastre.

În altă ordine de idei, ce voiam eu să spun azi este că GDPR nu va afecta doar publicitatea și promovarea din mediul online, ci va avea dintre cele mai neașteptate consecințe în viața noastră de zi cu zi, de la 9 -17.

Noul regulament de protecție a datelor personale a intrat în vigoare la 25 mai 2018 și conform legislației impuse, circulația și stocarea de date cu caracter personal va fi restricționată. Bon! Dar atunci ce ne facem cu…

1. Petrecerile aniversare surpriză de la birou și GDPR

Surpriză, surpriză, dar să știe și aniversatu’ în cauză, să semneze că este de acord ca toți colegii să-i afle data de naștere. Că deh, este o dată personală, nu?

Hai că pe-aia cu copia de buletin din dosarul de angajare am înțeles-o. Îi dai un act adițional prin care tu îți iei angajamentul că nu vei folosi datele lui personale în alt scop decât cel impus de lege. Îl semnează și toată lumea e mulțumită. Acum stau și mă întreb…oare ar trebui dat un act asemănător pentru o eventuală surpriză aniversară? 

2. Cadourile oferite colaboratorilor 

Ce poate fi mai frumos decât să le arăți celor cu care colaborezi profesional că te gândești la ei în sezonul cadourilor (Paște, Crăciun, 1 martie, 8 martie, Ziua Bărbatului, Ziua Copilului, Ziua Pământului…ați prins ideea). O mică atenție, un coș gourmet, un nou produs din propria gamă.

– Așa, și? o să vă întrebați.

Tot ce ai nevoie este adresa lor și un curier care să-ți facă treaba. Dacă acesta era planul, zic de acum să te mai gândești o dată și să verifici dacă aceste sfinte persoane (fizice) și-au dat acordul în prealabil pentru ca tu să le trimiți un cadou. Mda, da, ai citit bine. 

Bine, acum stau și mă gândesc cine ar putea să facă reclamație pentru această situație. Huh?

În fine, pentru a evita orice situație neplăcută, cred că cel mai bine ar fi să sunați persoana respectivă (aici se pune că încalc regulamentul?) și să vă confirme în scris faptul că sunt de acord să primească un cadou și să vă dea personal adresa lor pentru livrare. 

3. Să dai mai departe CV-ul unui potențial angajat

Bun, să zicem că ai primit responsabilitatea de a susține un interviu pentru un potențial coleg. Să zicem că ai tu un coleg bun, în judecata căruia te încrezi 100% și ai nevoie de o a doua părere, așa că niște sfaturi ar fi mai mult decât binevenite. Dacă s-ar integra în echipă, ori ba. Dacă se pliază cunoștințele lui pe viitorul job, ori ba. Așa că intenționezi să dai forward CV-ului. NU o face decât în cazul în care are competența prin prisma funcției în cadrul companiei de a face a decide cu privire la noul angajat. În caz contrar, se consideră că ai împărtășit date personale către terțe persoane neautorizate, fapt pe care nu l-ai declarat anterior persoanei în cauză. Și nu, nu vrei asta.

 

4. Să vorbești cu Gigel despre starea de sănătate a lui Costel

Informațiile legate de starea de sănătate se încadrează în categoria  datelor sensibile. Așa că dacă Gigel sună să anunțe că nu va veni azi la birou pentru că este bolnav, GDPR îți interzice să vorbești cu Costel despre  gripa, răceala, viroza respiratorie, criza de bilă ori despre nisipul de la rinichi al lui Gigel. Cel puțin dubios, nu?


Nu știu voi, dar eu mă întreb cum ar putea monitoriza cineva toate aceste aspecte (cu excepția punctului no. 2, unde este destul de ușor să-ți dai seama). Dar chiar și așa, ce o să faci? Primești un cadou în semn de apreciere și tu în secunda 2 suni să-l reclami că ți-a folosit adresa fizică fără să-ți ceară acordul?

Eh,până una-alta, în așteptarea unei proceduri clare așternute peste GDPR, sunt curioasă care este părerea voastră despre modul în care va fi aplicată noua legislație.

Și chiar sunt curioasă. Voi ce ați înțeles din acest regulament? Cu ce situații vă confruntați în ceea ce privește aplicarea lui?

Ne vedem în comentarii!


 

Spread the love
By Amalia

Ma bucur ca ai citit articolul si sper ca ti-a placut. Tu ce ai de zis despre asta?
Ne vedem in comentarii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *