Nu vă enervează când găsiți ceva mișto de tot pe internet și tare mult ați vrea să apăsați butonul ăla păcătos (știți voi care, nu vă prefaceți), dar parcă aveți așa…o reticență? Că parcă nu inspiră încredere și n-ați vrea să rămâneți cu banii luați cu cu buza umflată.
Am pățit-o și eu în vara asta. Văzusem o saltea gonflabilă maaaare, rotundă, în formă de pepene roșu și mi se pusese pata rău de tot. Am căutat pe Google după toate cuvinte-le cheie la care m-am putut gândi atunci, și abia-abia l-am găsit pe un site. Costa vreo 150 lei și m-am trezit cu cardul în mână. Asta e partea mea emoțională. După ce-mi trece euforia, mă uit mai bine la site – design din 1900 toamna, date de identificare ale firmei ia-le de unde nu-s, politică de retur? Pfff…am pretenții.
Dacă e firmă-fantomă? Dacă vine cu defecte? Dacă, dacă, dacă…Asta e partea mea rațională. Poate că dacă mergeam pe mâna norocului, stăteam toată vara tolănită pe salteaua aia irezistibilă, plutind ca o meduza leneșă la soare…
Lăsând deoparte regretul meu de astă-vară, acum înțelegeți unde se pierd clienții?
În acest sens, ANPC au inițiat în această vară o serie de verificări ale magazinelor care vând produse online, pe care le-au și amendat pentru nerespectarea unor cerințe obligatorii.
Cele mai importante cerințe impuse de ANPC pentru magazinele online sunt:
- Afișarea link-ului către site-ul oficial ANPC în footer, cât mai vizibil, pe prima pagină și la îndemâna utilizatorului.
- Afișarea link-ului către platforma SOL (Soluționarea Online a Litigiilor), la fel ca în cazul de mai sus.
- Afișarea în spații vizibile a următoarelor date: numele sau denumirea furnizorului de servicii, domiciliul sau sediul furnizorului de servicii, numărul de înmatriculare la Registrul Comerțului, CUI și tarifele cu menționarea unor eventuale scutiri, includerea sau neincluderea TVA-ului, plus valoarea cheltuielilor de livrare, dacă este cazul.
- Prezența unei pagini de ”Termeni și condiții”, care să conțină: modalitățile de comandă, drepturile și obligațiile părților, modalitățile de plată, cum se face livrarea, posibilitățile și termenul de returnare a produselor.
- Neinformarea sau informarea incompletă cu privire la caracteristicile produselor, în cazul magazinelor online care comercializează jucării.
- Termenul obligatoriu de returnare a unui produs este de minim 14 zile calendaristice.
- Înregistrarea ca Operator de Date Personale în cadrul ANSPDCP pentru prelucrarea de date personale ale cumpărătorilor.
- Notificare pentru utilizarea cookie-urilor de către website și tipurile de date colectate în urma unei sesiuni de afișare a site-ului.
Dezvoltarea comerțului online a luat amploare în ultima perioadă și cred că o verificare mai amănunțită asupra respectării prevederilor legislative ar fi de bun augur.
Nu de alta, dar parcă nu mi-aș dori să mi se pună iar pata pe ceva și să nu pot să-mi cumpăr pentru că intervine în joc partea mea rațională.
2 replies on “Ai un magazin online? Ai grija la cerintele ANPC!”
Adevarata comoara acest articol pentru mine. De acum stiu ce trebuie sa trec intr-un site.
Da, da…Si o sa mai urmeze, Bucur 😉