Facebook este intr-o permanenta dezvoltare, iar noi, bineinteles, suntem o parte importanta a acestui proces.
De-a lungul anilor, acest ”personaj” controversat si-a facut loc in vietile noastre, pana cand a ajuns aproape de nelipsit din laptopurile noastre, tabletele, telefoanele, conversatiile si chiar gandurile noastre. Si cum ar putea fi altfel, cand aici este locul in care cei mai multi dintre noi ne aniversam evenimente importante ale vietii si pe care le impartasim cu prietenii (virtuali sau mai putin virtuali), locul in care consumam dea dreptul cea mai mare parte din presa si entertainment. Este distractiv si se pare ca te ajuta sa mentii o legatura cu prietenii, familia si chiar brandurile apreciate.
Marketerii, pe de alta parte, au putut observa cum Facebook a trecut de la stadiul de tanar inocent (cand permitea tuturor postarilor tale sa aiba acelasi impact, ele fiind vazute de catre toti cei care apreciasera pagina business) la adolescent viclean (cand a inceput sa scada reach-ul postarilor din ce in ce mai mult, pe baza intreselor financiare).
Facebook schimba iar si iar si iar…regulile jocului
…Si miza principala pare sa fie satisfactia utilizatorilor.
Daca esti prezent in mediul digital de ceva vreme, cu siguranta ai observat una dintre cele mai importante schimbari pe care Facebook le-a facut – trasformarea intr-un complex instrument de publicitate platita. Iar asta nu suna deloc bine pentru marketeri si antreprenori. Pentru cei implicati in activitatea de marketing a devenit mult mai dificil sa gaseasca o strategie coerenta, astfel incat mesajul generat sa ajunga in mod organic catre publicul-tinta , iar pentru administratorii unei afaceri…este clar ca bugetul alocat acestui segement a crescut pe masura ce reach-ul organic a devenit tot mai greu de obtinut.
Te-ai intrebat vreodata de ce unele postari ale unei pagini business sunt vazute de un numar foarte mare de utilizatori, pe cand altele trec neobservate? Daca nu stiai, afla ca de vina este Algoritmul Facebook, care hotaraste ce tip de continut este afisat fiecarui utilizator in parte. Tot el a facut ca de-a lungul timpului, impactul natural (neplatit) sa se miscoreze drastic cu fiecare update al sau.
De ce?
Pentru ca Facebook este in sine o afacere, si ca orice business, are nevoie de clienti multumiti de serviciile oferite. Si cine ar fi multumit daca in loc sa interactioneze cu prietenii, ar fi bombardat de mesaje agresive de vanzare a diferitelor tipuri de servicii?
Cand dispui de fonduri substantiale pentru promovare, poate fi destul de simplu sa obtii rezultate. Provocarea vine insa atunci cand bugetul este limitat, pentru ca atunci esti practic fortat sa cresti doza de creativitate.
Iata cateva recomandari pentru a ”pacali” algoritmul si de a obtine rezultate bune in mod organic:
- Mizeaza pe ‘ACUM’. Nu peste o ora sau doua, nu maine. Acum. Mai exact, raspunde oricarui comentariu sau mesaj primit pe pagina de Facebook prietenos si cu scopul de a rezolva problema pe care o au acestia.
- Posteaza mai mult pentru entertainment si mai putin pentru vanzare. Nu uita ca Facebook este mediul in care oamenii vor sa se relaxeze, nu sa fie agasati de mesaje de tip push.
- Foloseste imagini reale cu produsele tale. Iar daca vinzi servicii, sunt sigura ca cei care te urmaresc si-ar dori sa vada echipa care sta in spatele afacerii.
- Organizeaza un concurs din cand in cand, pentru a-i rasplati pe cei care te urmaresc. Ofera un cadou din gama produselor sau serviciilor tale si creaza un mesaj cat mai catchy si cat mai usor de perceput. Nu abuza insa de concursuri de tip LIKE & SHARE in speranta ca vei strange cat mai multi fani! Aminteste-ti ca nu „concursomanii” reprezinta targetul tau real.
- Calitatea imaginilor conteaza! Fa-ti un tabel cu dimensiunile (in pixeli) pentru fiecare tip de postare si urmeaza-le cu sfintenie de fiecare data cand adaugi continut de tip imagine pe pagina.
- Sincronizare. Ora la care postezi este importanta, asa ca urmeaza statisticile pe care Facebook ti le ofera si observa momentul zilei cand fanii tai sunt cel mai activi.
- Posteaza continut video, fie o prezentare a tipurilor de produse / servicii, a beneficiilor acestora sau a modalitatii de intrebuintare, ori chiar pareri ale clientilor care au incredere in afacerea ta, fisierele video se pare ca au o mai mare importanta in algoritmul Facebook decat textul sau imaginile. Mai mult, acum poti folosi realitatea virtuala pentru a prezenta cateva insight-uri ale echipei tale. Si este… fun!
Desi Facebook modifica algoritmul in mod constant, facand din ce in ce mai dificil reach-ul organic, nu este un capat de lume! Sunt multe modalitati prin care poti pacali sistemul, facand singur regulile jocului, totul tine de creativitate si disponibilitatea ta de implicare.
Tu ce tactici folosesti pentru a obtine rezultate organice mai bune? 🙂