Categories
Digital & Publicitate, SEO & SEM

Cand eram mica, iubeam jocurile de carti. Bunicul din partea mamei mi-a pus primul pachet de carti de joc in maini si tot el m-a invatat regulile celui dintai joc – macao. Pierdeam cateva ore bune cu el in fiecare seara dandu-ma peste cap sa castig si cele mai multe ori o si faceam…desi il banuiesc ca pierdea intentionat.

Cu trecerea anilor recunosc ca am pierdut acea placere a jocului de carti, nereusind nici pe departe sa se lipeasca de mine pokerul, ori alt joc de societate de genul.

In fine, mi-am adus aminte de asta citind un articol despre importanta continutului in marketing-ul de actualitate:

Continutul este Rege! Probabil ca te-ai intalnit cu aceasta propozitie cel putin o data in viata (vorba emisiunii de la TVR), fie online, fie verbal, de la unul dintre colegii de breasla. Este atat de des utilizata, incat a devenit un cliseu. Insa parca nu este suficient pentru a sustine toata aceasta importanta pe care continutul o are in marketing (online si offline).

Sincer, nu m-am putut abtine sa nu fac o analogie cu jocul de carti si sa fac o completare – Continutul este si Rege si As si Dama si Valet, toate in acelasi timp 🙂

Continutul si rolul lui in marketing

Pentru a-ti face afacerea (mai) cunoscuta in online, iar produsele sau serviciile pe care le oferi sa fie mai atractive pentru consumatorii carora te adresezi, este musai sa creezi continut relevant si concis. Pentru a influenta decizia de cumparare a oamenilor, este necesar sa comunici in mod eficient beneficiile, avantajele si caracteristicile produsului sau serviciului in cauza. Asta inseamna ca trebuie sa depui mai mult efort in redactarea continutului decat  pentru o simpla insiruire de cuvinte din care sa reiasa o descriere fara inceput si fara final 😀 Poate stii despre ce vorbesc…

Continutul distribuit online este important atat pentru awareness, cat si pentru imaginea afacerii tale si mentinerea unei relatii stabile cu segmentul de consumatori vizat.

Continutul si optimizarea SEO

Pentru continutul online, fiecare cuvant este important in procesul SEO (pozitionarea in motoarele de cautare). Si cand spun cuvant, ma refer in mod special la cuvinte-cheie (keywords), specifice domeniului tau de activitate si pe care potentialii tai clienti le tasteaza atunci cand cauta online produse sau servicii.

Construieste-ti strategia de continut in jurul acestor cuvinte de interes pentru publicu-tinta, pastrand in minte 3 aspecte esentiale: relevanta, importanta si utilitate. Concentreaza-te mai mult asupra acestor 3 lucruri, decat asupra densitatii de cuvinte-cheie si vei vedea rezultatele multa mai curand decat credeai.

Continutul si Social Media

Cand vorbim de continut, nu ne referim in mod absolut la articole, ci si la imagini, gif-uri si fisiere video, care devin eficiente pentru business-ul tau atata timp cat indeplinesc o conditie: relevanta. Nu posta pe pagina de Facebook imagini si clipuri amuzante cu pisici (doar un exemplu). Nu te ajuta pe termen lung. Foloseste imagini care sa se potriveasca tipului tau de afacere, tonului pe care il folosesti in comunicarea cu fanii tai.

Posteaza un video in care prezinti modul de producere a unei rochii, daca activezi in industria modei, un tutorial cu un make-up daca comercializezi produse cosmetice sau esti make-up artist, etc.

Condimenteaza-ti pagina de Facebook/Instagram mici concursuri prin care sa-ti rasplatesti fanii ca sunt alaturi de tine, vouchere-cadou sau reduceri pentru o achizitie online.


Continutul este baza oricarei strategii de promovare online, asa ca acorda un pic mai multa atentie acestui aspect!

Sunt curioasa, tu ce tip de continut preferi?

 

Spread the love
By Amalia

Ma bucur ca ai citit articolul si sper ca ti-a placut. Tu ce ai de zis despre asta?
Ne vedem in comentarii!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *