Fără doar și poate, toamna și-a intrat în drepturi! Oh, well…e ok și cu fructele toamnei, îmi place și soarele care iese după-amiaza pentru a mai spăla din păcatele dimineții (care te-a zgribulit bine de tot de acasă până la job). Și mai pot să spun că nu mă înțeleg deloc rău cu nuanțele de orange, verde smarald (my guilty pleasure), maro-cogniac, galben și muștar din garderoba de toamnă.
Una este alta, în plan profesional, toamna aduce noi oportunități pe care le poți pune și tu în practică în campaniile de marketing. Și nu, nu doar pe Black Friday trebuie să re axezi în noiembrie, așa că dacă te vei concentra doar în direcția asta, vei pierde o grămadă de distracție (și de potențiali clienți).
Să dăm drumul ideilor!
3 Noiembrie – Ziua Sandvișului
Sandvișul a făcut cale lungă de la origini și până în zilele noastre, taman din secolul al 18-lea și are iz de lord, știați? Legenda zice că în toiul unui joc de cărți, Lord John Montagu, conte de Sandwich nu a vrut să piardă mâna norocoasă la masa de cărți de joc însă, răpus de foame fiind a cerut „o bucată de carne sărată între 2 felii de pâine” pentru a nu se murdări pe mâini. Acest fel de mâncare a devenit foarte popular, astfel că fiecare dintre prietenii de jocuri de noroc ai lordului cereau de mâncare”la fel ca Sandwich” și așa i-a rămas numele popularului preparat! Cu așa istorie, mai mare păcat ar fi să nu folosim această zi în campaniile de marketing.
Cum se poate aplica?
Se pretează cel mai bine pentru restaurante, cafenele și fast food-uri. Logic.
Poți organiza un concurs pe Facebook prin care oferi un voucher pentru 2 persoane în care să oferi cel mai tare sandviș din meniu.
Oferă un discount de x% pentru toate meniurile care conțin un sandviș. Crează o campanie 1+1 gratis dacă vii cu un prieten.
Pe Instagram ai putea să le ceri urmăritorilor să pună o foto cu unul dintre sandvișurile lor preferate și să te eticheteze. Just like that. Fără premii, dar cu multă distracție. Și engagement. Și awareness. Și followeri.
12 Noiembrie – Ziua Internațională a „Happy Hour”
Asta e chiar simplu de aplicat în mai toate domeniie de activitate. Dacă vreți să ne băgăm nasul puțin mai mult în originea expresiei, termenul ăsta de „Happy Hour” a ieșit tocmai din mâna lui Shakespeare, în piesa Henric al V-lea: “Therefore, my lords, omit no happy hour / That may give furtherance to our expedition”.
Apoi aceasta Happy Hour a mai fost asociată cu marina americană și se referea tot la o perioadă de destindere, de distracție și de relaxare.
Însă cel mai apropiat sens de ceea ce cunoaștem noi azi vine din perioada Prohibiției, între 1920-1933, când producția, transportul și comercializarea de băuturi alcoolice erau strict interzise. Astfel că „Happy Hour” a devenit un eufemism pentru persoanele care se întâlneau în secret să bea împreună înainte de a lua cina în restaurant. Să bem în cinstea lor!
Acest „Happy Hour” se referă în zilele noastre nu doar la perioada aia scurtă (prea scurtă) din timpul zilei, în general într-un interval în care cei mai mulți dintre noi suntem la job (în afară de pensionari, ei nu trebuie să fie nicăieri, dar sunt peste tot) când ai băuturile alcoolice la un preț promoțional. Acum poți folosi o ‘oră fericită’ în absolut orice domeniu ai activa și poți aplica un discount, pentru un serviciu sau produs anume, pentru un set sau o categorie de produse.
19 Noiembrie – Ziua Internațională a Bărbatului
Ooo, da, în sfârșit o zi a lor, doar a lor, în care să fie în centrul atenției.
Dacă afacerea ta implică comercializarea de produse sau servicii în care publicul-țintă sunt bărbații, ai dat lovitura cu ziua asta. O poți folosi în voie pentru a veni cu reduceri, promoții, vouchere prin care să le aduci și lor un mic răsfăț. Merită.
21 Noiembrie – Ziua mondială a Salutului
Scopul acestei zile este de a încuraja comunicarea între oameni din diferite zone.
Cum se poate aplica?
Social Media scrie pe această zi. Ce alt mediu ar fi mai potrivit pentru a te lega de ideea comunicării? Organizează în concurs în care să-i rogi pe cei care te urmăresc să lase un comentariu în care să salute pe cineva drag, apoi fă o tragere la sorți și oferă un premiu pentru 2 persoane. Ceva din gama de de produse sau servicii. Ai mână liberă.
Și dacă ești curios cum se spune „SALUT” în 40 de limbi, intră aici.
21 Noiembrie – BLACK FRIDAY
Mai e cineva pe aici care nu a auzit de Black Friday? Nu? Nici nu credeam. Având în vedere că au ajuns să fie vreo 20 pe an…
Vedeta lunii noiembrie chiar poate fi considerat Black Friday, așa că ai face bine să fi pregătit campaniile cu cel puțin o lună înainte de acest moment. Dar să spunem că nu ai făcut-o. Hai să-ți dau câteva idei fulger de campanii promoționale de Black Friday:
– Oferă un cupon de reducere și pune-l printr-un pop-up pe homepage.
– Alege un produs la care știi că ai o marjă de profit bună și investește într-o campanie de Facebook Ads sau Google Ads (în funcție de domeniul de activitate).
– Oferă un produs gratuit-surpriză la o comandă minimă pe care o stabilești astfel încât să nu ieși în pierdere.