Digital & Publicitate E-mail Marketing

Newsletterul – Reguli esentiale de scriere a unui titlu

e-mail marketing

 

Cate e-mailuri necitite ai in inbox in acest moment? 200-500? Cam 2000? Verifica repejor si in spam. Hai ca mai punem pe lista ceva mailuri necitite. Parca ar cam fi timpul pentru curatenia de primavara, nu?


Primim zilnic zeci de mailuri, pe care le lasam in mare parte necitite. Oferte peste oferte, promotii, vouchere si alte informatii de la firme la care te-ai abonat (sau nu). Acum, mai mult ca niciodata oamenii sunt bombardati de informatii. ZILNIC. Gandind logic, daca ar fi sa deschidem fiecare e-mail primit in inbox, nu cred ca am mai avea timp sau energie sa intreprindem niciun fel de alta activitate.

Daca te numeri printre marketerii sau antreprenorii care includ in strategia lor de promovare expedierea unui newsletter, probabil ca te-ai confruntat cu cativa indicatori de performanta extrem de importanti: rata de deschidere, rata de dezabonare, rata de marcare ca spam si rata de bounce.

Fac abstractie de rata de expediere, presupunand ca baza de date catre care trimiti este una cat se poate de sanatos creata (si nu luata la intamplare), iar cei care primesc sunt de acord sa primeasca mesaje ocazionale de la tine…

In aceste conditii, pentru rata de deschidere, care crezi ca este cel mai important aspect?

Ai zis titlul mailului?

Felicitari! Ai ghicit.

Titlul este prima impresie pe care o faci atunci cand bati la usa inbox-ului. In linii mari, probabil ca titlul este de cele  mai multe ori mai important decat restul mesajului. Este vorba despre impactul pe care il ai la prima vedere. Pentru ca oricat de grozav ar fi newsletterul, tot efortul tau este zadarnic daca nu vede lumina zilei abonatilor. Las mai jos o lista cu 5 trucuri, invatate de-a lungul timpului, pe care le poti folosi la urmatorul newsletter, care iti poate creste considerabil rata de deschidere:

  1. Foloseste cuvintele importante la inceput.

    Toti avem cel putin un prieten care sta prost, dar prost de tot la capitoul povestiri. In primele 15 minute, inca nu reusesti sa-ti dai seama unde vrea sa ajunga si nu stii daca trebuie sa razi sau nu…Si cand in sfarsit incepi sa-ti dai seama despre ce este vorba, esti deja plictisit. Da…asa sunt unele titluri ale e-mailurilor. Scrie titlul astfel incat abonatii sa-ti dea seama ce vrei de la ei si sa vrea sa dea click pe e-maiilul tau in detrimentul celorlalte. Foloseste cuvinte care indeamna catre actiune.

  2. Pune o intrebare.

    O persoana care pune intrebari celor din jur tinde sa fie mai placuta decat ceialati. De ce? Pentru ca oamenii adora sa vorbeasca despre ei si sa se simta apreciati. Pe acelasi tipar, adreseaza abonatilor tai intrebari in titlul email-ului, aratandu-ti interesul fata de ei. In plus, intrebarile tind sa starneasca curiozitatea si spiritul ludic, asa ca vei observa un mai mare interes viitor pentru mesajele tale.

  3. Foloseste cifre.

    Ciferle si nemerele atrag atentia si fac ca emailul tau sa iasa in evidenta mai usor. Mai mult, titlurile care contin cifre sunt mai usor de citit si creeaza sentimentul de urgenta atunci cand sunt folosite pentru reduceri procentuale, de exemplu, care urmeaza sa expire cat de curand.

  4. Personalizeaza.

    Ti s-a intamplat vreodata ca cineva sa-ti incurce numele? Sa uite cum te cheama si sa-ti spuna in alt fel? Mie da, si pot spune ca nu-mi place. Si nici abonatilor tai nu le place sa primeasca mailuri generale. Studiile facute in acest sens au aratat ca emaiulurile care contin in titlu numele persoanei respective au cu 26% mai multe sanse sa fie deschise. Bine, aici tine si de domeniu de activitate. Totusi, suna bine, nu? Familiarizeaza-te cu partea de Marketing Automatization. Va face minuni, vei vedea.

  5. Keep it simple.

    Incearca sa mentii o linie cat mai simpla a mesajului transmis, nu face titlul sa para mai complicat decat este. Fii concis, relevant si agil. Urmeaza regula KISS (Keep It Simple and Stupid).

Tu cu ce probleme te confrunti in campania ta de e-mail marketing?

 

  •  
  •  
  •  

No Comments Found

Leave a Reply