Digital & Publicitate Recomandari

Lectii de marketing gasite in ‘Camera din Fata’

 

“Aveam vreo 4 ani. Ai mei mă lăsaseră la bunici. M-am trezit şi, cu ochii încă lipiţi de somn, am ieşit din dormitor, am trecut de bucătărie şi am ajuns în camera dinspre stradă. Bunica mea stătea în fotoliu, croşetând ca de obicei. La masă, cu ziarul în faţă şi o ceaşcă de cafea lângă, bunicul citea cu voce tare. Când m-a văzut, bunica m-a luat în braţe, m-a pupat şi m-a întrebat: îţi fac un ceai cu pâine cu dulceaţă? Mirosea atât de frumos a cafea, am înfulecat repede cea mai bună dulceaţă din lume şi am suflat în ceai să nu mă ard. Avea gust de tei, mentă şi puţin busuioc. Mi-e tare dor de zilele acelea.” 


Asa incepe povestea Camerei din Fata spusa de Calin Goia (membru al trupei Voltaj), unul din cei 4 proprietari ai ceainariei/cafenelei.

Asa incepe si povestea mea in Camera din Fata, in momentul de fata unul dintre localurile acelea care reusesc sa te cucereasca definitiv, fara sa te poti impotrivi macar o clipa.

Localizata pe strada Mendeleev nr. 22, Camera din Fata poate aduna sub acelasi acoperis cam 20 de personaje, fiecare cu povestea, cu rostul si cu dorintele lui, in jurul unui ceai aromat, a unei cafele proaspat macinate, ori chiar a unei prajituri savuroase.

Privita prin ochii unui iubitor de ceainarii si cafenele, Camera din Fata are tot ceea ce trebuie pentru a asigura o atmosfera unei seri linistite, in compania persoanei dragi ori a prietenilor.

Decorul este cum se poate mai potrivit pentru esenta localului – cald, primitor si usor picant. Mesele (care imprumuta cadrul unor masini de cusut) sunt impodobite cu mileuri, exact asa cum vedeam la bunicile noastre. De jur-imprejur, tot felul de miresme si arome imbietoare, iar peretii incarcati de fotografii vechi, redau povestea unor personaje aparent fictive. Dupa un research scurt, am aflat insa ca ‘personajele’ sunt bunicii celor 4 proprietari, care au ales sa aduca in decor o bucata importanta din sufletele lor si s-o impartaseasca cu toti cei care calca pragul ceainariei.

camera-din-fata-1

Nu ai cum sa nu observi lampile, care lumineaza difuz intreaga incapere, aducandu-ne in minte atatea si atatea amintiri frumoase.

In aer pluteste discret un amalgam de parfumuri. Dulce si fructat, de la  multitudinea de soiuri ale ceaiurilor, care asteapta cuminti sa fie alese; puternic si aromat de la cafeaua proaspat rasnita si o mireasma imbietoare de prajituri, placinte, iar uneori de clatite cu peltea de gutui.

Atmosfera m-a cucerit, este clar. Si as mai scrie multe, dar prefer sa va las placerea de a descoperi singuri micile detalii.

camera-din-fata-3

Prin ochii unui om de marketing, Camera din Fata este o adevarata delectare. Strategia de marketing si comunicare este bine pusa la punct, si dupa numarul de clienti pe care i-am observat in ceainarie, plus parerile vazute online, ma fac sa cred ca este si eficienta 🙂

”Mamaita” este probabil cel mai inspirat personaj pe care cei de la Camera din Fata ar fi putut sa-l creeze. Cum altfel ar fi putut povestea sa fie mai bine sustinuta decat prin intermediul unui axis mundi, cum ar fi spus Marin Preda.

”Mamaita” este intreaga esenta a localului si isi face simtita prezenta peste tot, atat in locatia fizica, cat si pe pagina de Facebook si in textele de pe site.

espress-ia-zilei   espress-ia-zilei-2La intrare, Espress-ia zilei  face deliciul tuturor, prin vorbele pline de insemnatate pe care le asterne cu creta pe o tabla neagra. In plus, mamaita stie sa faca chiar si marketing contextual, profitand de orice eveniment, spre amuzamentul celor care citesc. (vezi imaginea 1, Black Friday 2014)


Pe Facebook, mamaita isi face simtita prezenta in aproapte toate postarile. Ca orice bunica moderna, este foarte activa in acest mediu, tinand o legatura stransa cu nepotii ei. Iata cum arata cateva dintre mesaje:

clatitec-camera-din-fata

Clătite cu peltea de gutui! Asta face mămăița când nepoții dorm. Bună dimineața!

Dis-de-dimineata, mamaita ne trezeste, impregnandu-ne in minte o dorinta incontrolabila de clatite calde, cu peltea de gutui, alaturi de o ceasca aromata de cafea sau un ceai natural cu putina miere. Asa ca ce-ti ramane altceva de facut decat sa pui mana pe telefon si sa verifici daca mamaita mai are locuri unde sa-si primeasca nepotii la o portie de clatite 🙂

 


cafea-camera-din-fata

Vrei să descoperi cum s-a născut Cafeaua lu’ Mamaie? Click, dar să nu mai spui la nimeni.

Pentru iubitorii de cafea, acest mesaj este precum mierea. Asa ca dam click si  aflam ca avem la dispozitie o selectie bine aleasa de cafea, sub semnatura  Leonard Caffé, furnizorul de cafea al Casei Regale, iar dorinta de a face o rezervare devine din ce in ce mai mare. Vestea buna este ca mamaita vinde minunata cafea si online, pentru ca tu sa te poti bucura de o cafea savuroasa acasa sau la birou.

Dupa postarea asta am sunat la ei sa fac o revervare. So, 1 – 0 pentru Mamaita 🙂


2016-11-23_171013

 Zăvorește bine obloanele că de aia te-a luat tusea. Las’ că scoate Mămăița din stălaj bomboanele anti-tuse cu miere, extract din malţ de orz,arome naturale și extracte de plante (ulei de eucalipt, fenicul, mentă, anason) și extract din ceai de roiniţă.

Tot mamaita are grija de tine cand esti racit!


Ca si usability, site-ul este prietenos cu nepotii. In caz ca te-ai ratacit prin Camera, ai la dispozitie un site-map pentru a-ti spune cum sa ajungi inapoi pe homepage si eventual in magazinul online, de unde poti comanda minunatiile din camera bunicii. Mamaita isi tine chiar si un jurnal (blog), unde scrie cate in luna si-n stele despre ceaiuri, cafea, sfaturi de sanatate, lucruri utile pentru nepoti, de altfel.

Dintre tehnicile de crestere a vanzarilor, mi-a atras atentia una de cross-selling in mod deosebit, care mi s-a parut atat de fin implementata, incat 2 zile nu m-am putut gandi decat la asta. Treaba sta cam in felul urmator: unul dintre angajatii ceainariei te pofteste respectuos catre masa rezervata (pentru ca fara o rezervare in prealabil ai putine sanse de a gasi un loc liber) si iti inmaneaza un meniu relativ stufos, creat sub forma unui ziar vechi in care gasesti fel de fel de ceaiuri si cafele, care mai de care mai apetisante din descrierea ingredientelor. Pana aici nimic iesit din comun. Cand iti este luata comanda, primesti intrebarea specifica cross-sellingului: Doriti si ceva dulce, sa mearga ceaiul mai bine? Momentan nu avem deserturile trecute in meniu, dar pot sa va aduc prajiturile daca vreti.

 Desigur! Cine nu si-ar dori si o prajitura delicioasa, alaturi de o ceasca de ceai, la finalul unei zile de munca? 😀

prajituri-camera-din-fata

Asa ca am asteptat cu nerabdare meniul cu deserturi, sa ne alegem cel mai savuros dintre ele, dar…surpriza! In loc de meniu, vine un platou, pe care asteptau cuminti cateva felii de prajituri si o fata zambitoare, gata-gata sa ne spuna povestea fiecarui dulce de pe farfurie. Nu ma pot abtine sa nu ma gandesc:  oare ce rata de bounce o avea aceasta sectiune? (defect profesional). Cati indecisi nu se hotarasc oare instant (pe vrute, pe nevrute) la vederea minunatiilor sau chiar dintr-o oarecare obligatie pentru efortul depus pentru descrierea fiecarei prajituri, din ce sunt facute, cu care merge mai bine, etc.

Oare chiar nu se gasea un loc in meniu pentru a trece denumirea si pretul prajiturilor? 😀 Se gasea, dar nu ar fi avut o rata de conversie la fel de mare. Garantat.


  •  
  •  
  •  

No Comments Found

Leave a Reply