Social Media

Facebook dezavantajeaza site-urile care practica ‘click bait’

facebook-anti-clickbait

Pe 4 august 2016 Facebook a declarat fara doar si poate razboi tuturor acelor site-uri care ne “vaneaza” clickurile. Facebook a facut acum o schimbare in algoritmul de afisare a postarilor in news feed si pe buna dreptate!

Iata cateva titluri care nu vor mai avea niciun fel de sprijin din partea retelei de socializare:

  • “O adolescentă de 16 ani a fost lovită de mașină, dar îl caută pe șofer să îi mulțumească. Ce s-a întâmplat imediat după accident este de neimaginat!”
  • “O veste extrem de socanta. Nimeni nu se astepta la asta!”
  • “Nu o sa-ti vina sa crezi ce a facut…Incredibil ce descoperire a facut un barbat!

In traducere libera, click bait  inseamna momeala pentru click, adica o activitate foarte des intalnita pe reteaua de socializare, care incearca sa-ti induca in subconstient un sentiment de curiozitate si nerabdare, insa de cele mai multe ori, in spatele acestor titluri de afla un continut irelevant, sec sau un tip ascuns de reclama. Pe scurt, SPAM!

Titlurile de tip click bait au in componenta lor aproape intotdeauna un link, de unde reiese ca cei care folosesc aceasta tehnica te pacalesc intr-o oarecare masura in goana pentru traficul catre site.

Acesta este unul dintre motivele pentru care eu (si probabil ca multi fac la fel) evit sa mai accesez astfel de link-uri – este o activitate abuziva si jignitoare pentru publicul consumator de stiri pe Facebook.

Ceea ce ma intristeaza insa cel mai mult este faptul ca anumite site-uri care prezentau credibilitate, precum adevarul.ro, mediafax.ro si descopera.ro au inceput sa foloseasca atat de des click bait incat le-am dat unfollow pe pagininile de Facebook. Dezamagitor. Nu vreau sa dau exemple cpncrete de click bait, pentru ca probabil sunteti satui sa le vedeti peste tot si oricum va sunt mai mult decat cunoscute.

Totusi, asa cum am spus la inceputul articolului, Facebook ar fi inceput sa ia masuri contra acestui curent atat de popular (in sensul negativ) si ar fi introdus in algoritmul de afisare al postarilor un sistem de filtrare al titlurilor exagerate, aseamanator filtrului pentru spam al email-urilor. Practic, toate postarile care contin titluri incomplete si trimit utilizatorul catre un website si un continut neadecvat tilului vor fi mult mai slab ierarhizati in news feed, iar postarea lor va ajunge la din ce in ce ai putine persoane.

Totusi, Facebook nu-i include pe acestia intr-o lista permanenta anti-spam. Daca advertiserii vor incepe sa posteze continut cu titluri relevante si trimitere catre site, acestia vor capata din nou autoritate in news feedul utilizatorilor.

Asa ca, te rog, daca administrezi o pagina de Facebook, nu-ti jigni fanii prin astfel de practici! Poti mai mult de atat!

 

 

 

 

 

 

  •  
  •  
  •  

No Comments Found

Leave a Reply